torsdag 7 juni 2012

Att gå i gång på kyrkor.



I dag fick jag följa med syster och blivande svåger för att spana in deras kyrka för bröllopet. Jag var inte nödbedd. Har väl aldrig sett mig som någon religiös människa på det viset. Särskilt inte som jag svär, men kyrkor har jag alltid tyckt om att titta på. Fråga min man, som är likadan, som tur är. Vi har inte en enda semestertripp utan att ha besökt någon av Sveriges alla vackra kyrkor.  Kanske en kombination av arkitektur, historia och rofylld, vacker plats...vad vet jag.




Men vi var snart tillbaka i stan. Till rusningstrafik, asfalt och buller. Rätt in till snabbmatens mecka - MAX. Nog så gudomligt härligt när magen kurrar och man vill ha mat snabbt. I morgon blir det mer lagad mat ändå. Väntar lunchbesök från Villa Humlebo. Alltid lika roligt när de tittar förbi. Är väl dags för min skönhetssömn, så hon inte blir allt för skräckslagen när jag öppnar dörren i morgon. Härlig fredag till er!





1 kommentar: