onsdag 22 augusti 2012

Skattelyckan blir söndagsblogg.

 
 Bild från helgens supertrevliga kräftskiva.

Denna gången blev det kinesiska kräftor. Inte alls så tokigt efter att jag kokat ny lag och lagt dom i. Receptet ser du här nedanför. Får nog bli en skaldjursafton till inom snar framtid, men just nu sitter jag och planerar inför Litens treårskalas. Presenter och vickning! Vi får se vart det slutar.

Vad jag däremot kommit fram till är att Skattelyckan går över till att få ut ett inlägg i veckan. Företrädesvis söndagar. Ska man se på den senaste tiden så blir det faktiskt ingen skillnad då det varit snålt med inläggen. Tiden räcker helt enkelt inte till, men jag vill absolut inte sluta blogga för roligt är det. Så detta blir min lösning. Hoppas ni tittar in till helgen igen. Kram på er alla bloggare!

 KRÄFTLAG

2,5 l vatten
ett knippe dillkronor (ej stjälkarna)
1 dl salt
5 sockerbitar
33cl öl eller porter

Kokas i ca 10 minuter. Ta ur dillen, smaka av och kyl ner.
Häll sedan ut den gamla lagen och lägg kräftorna i den nya. Låt stå kallt gärna ett dygn.
 
   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar