onsdag 4 januari 2012

Den gröna vågen.




Hur har ni det med kilona efter all festmat? När jag var i affären tidigare i dag fanns det knappt en tidning utan vikt och kilorubriker på första bladet. Vi tar medierna på allvar och till kvällens "helgmys" blir det istället för chips lite dipp med blandat nyttigt plock.


Så var hela familjen samlad igen för lite långhelg. Har köpt ett fång tulpaner och på så vis ska jag få in lite vår i huset. Ni ska se att bara just därför så kommer Kung Bore på besök, men skam den som ger sig. Jag har sett ute på bloggarna att flera av er redan har städat undan julen. Här försöker vi kämpa tills trettondag Knut men nu har jag bestämt mig för att få undan julen i helgen. Mannen ska ha lite herrmiddag på fredag först och då är det smartast att städa efter hi, hi.

1 kommentar:

  1. Ja vem vet när kung Bore kommer om han kommer. Känns som om nu kan det kvitta eller...fast det är så fint då.

    Må så gott från Maria

    SvaraRadera