söndag 14 oktober 2012

Kickan planerar och fundilerar.



Regnet öser ner utanför och jag har precis tagit mig lite eftermiddagsfika. Jag och barnen bakade syltkakor i går - mums! Annars är det lite hej hoppsan i huset. Vi fick äntligen hit grävmaskinen i veckan så det skulle ordna upp sig lite i trädgården med dagvattenledningar, stubbar och allt. Kanon! Vi höll på hela dagen i går med att koppla rör och fixa. Så kom regnet i natt.
Ni som har barn vet hur det är. Har man sagt var dom helst inte ska gå, så går dom just där.
Leråkern i trädgården har så smått flyttat in helt enkelt. Samtidigt som det inte är roligt att gå ute i spöregn och kladda i lera så behöver vi få igen dikena och grusa upp så fort som möjligt. Min man är tapper!


Han fick också lite syltkaka till kaffet och under tiden spånade vi om hur vi ska få till badrummet i höst. Finns så roliga stilar, men samtidigt vill man ju ha det praktiskt. Små barn och ont om tid. Springa här och vara försiktig med skurtrasan i högsta hugg jämt och ständigt. Nä, en medelväg kanske?



Bilder från Alingsås nya butik Casa Store som jag var inne i en snabbsväng i veckan. Så mycket fint! Missa inte den. Ha nu en skön vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar